راه روسیه با شناخت بازارهای هدف ,سلایق و علایق بافت جمعیتی در هر نقطه روسیه,میزان قدرت خرید و ارتباط گسترده با هایپرمارکت ها و بازرگانان,زمینه فروش محصولات شما عزیزان را با روش های پیشرفته فراهم میسازد
به طور کلی سه استراژدی برای حضور در بازارهای روسیه وجود دارد.
مکاتبه از راه دور :
این روش برای افرادی مناسب است که صادرات به کشور روسیه چندان اهمیتی برایشان ندارد و حاضر به ریسک نیستند. این روش به نسبت هزینه کمی دارد و در صادرات به کشور روسیه به هیچ شخص یا کشوری وابسته نیستند.
حضور با واسته در روسیه:
این روش مناسب افرادی است که بازار روسیه برایشان مهم است ریسک در این مورد بسیار کم است.
حضور مستقیم در روسیه:
مناسب افرادی است که برای حضور در روسیه مصمم هستند و در این مورد هم نیز شانس زیادی دارند.
بازاریابی : .به طور کلی بازار یابی یعنی شناخت بازارهای خارجی و راههای نفوذ به آن .همچنین شناسایی کالاهای رقیب, کیفیت ,قیمت آنها در بازار.
صدور پروفرم : کسی که صادر کننده اجناس است باید دارای یک پیش فاکتور که اطلاعاتی درمورد جنس و فروشنده میباشد داشته باشد و به شخصی بدهد که میخواهد جنس را خریداری کند بدهد.
تهیه تدارک و بسته بندی : صادر کننده در این مرحله باید کالا را تهیه کند و طیق قراردادی که نوشته شدی آن را بسته بندی کند.
عقد قرارداد حمل و بیمه : صادر کننده با یکی از شرکت های معتبر حمل و نقل بین الملی باید قرار داد حمل امضاء کند و همچنین کالا را تا رسیدن به مقصد بیمه کند.
صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا : در این مرحله بایید فاکتور فروش کالای خود را صادر و به تایید اتاق بازرگانی منطقه خود برساند و اتاق بازرگانی گواهی مبدا را صادر نماید.
ارسال کالا : در این مرحله که آخرین مرحله به حساب می آید صادر کننده جواز خروجی را به شرکت حمل و نقل تحویل میدهد و شرکت براساس آن کالا را از گمرک بارگیری و به مقصد حمل میکند.